Jeg er uddannet på Håndarbejdets Fremmes seminarium 1991, med broderi som hovedfag.

Siden 1992 har jeg arbejdet som brodøse på systuen hos Selskabet for Kirkelig Kunst - fra 2005-2022 som Selskabets daglige leder og nu igen som brodøse, for at få tid til at undervise og skrive om broderi.

Før min uddannelse på Håndarbejdets Fremmes Seminarium, havde jeg et halvt års ophold på Skals Håndarbejdsskole.

Efter seminariet var jeg heldig at få arbejde Mexico i et halvt år, for at arbejde på et broderiprojekt der hed "forbedring og fornyelse af Maya indianernes broderitradition"-MAYA CHUY.

I 2005 genoplivede jeg Broderiskolen, der blev etableret af Selskabet for Kirkelig Kunsts tidligere leder i 1989, som en naturlig forlængelse af mit arbejde som brodøse.

2017 udgav jeg bogen “Lær at brodere, de første sting”

2023 udkom første del af det store opslagsværk om broderi www.broderihaandbogen.dk Broderihåndbogen er skrevet i samarbejde med historiker Sandra Wolsgaard.

Lizzi Damgaard R.

Indkøbskurv

Din kurv er tom

Du vil måske også kunne lide